Thursday, September 23, 2010

SLagi Ayah masih aDe



Sila play untuk effect yg lebih mendalam.





Entri ni sy buat ats permergian seorg insan bergelar ayah.Today, 7.25am on 23/9/10,, my best fren kol me.dgn blur2 sy mnjawab..Byi mcm gelak2.cm nanges pOn ade.sy mula kOnpius.

 "jgnlah main2..nape?aku ngantok ni"

kdengaran byi mnanges.hadOi.aku mula bgn dr katil.knapa plak ni?

"ika.ayah aku da xde."semakin kuat tangisan dy.

Gugur jantung bila kata2 tu keluar dr mulut dy.Kalau lah aku dga da gugur jantung,dy sbgai ank,apatah lagi.kan?

berkali kali aku tnya, "betul ke?jgnlah main2"

Yang aku tahu,Rumate dy tolg hantar g terminal bas.bas ke perak.Im not sure dy balek sorg or ade yg teman.aku kampus lain.so,xnmpk whats happening tyme tu.dy ckp xbyk mcm biasa..xbyk yg aku dpt tnya.Secara specificnya,ayah dy sakit ape,or benda2 lain,aku xdpt nk jwb.better tye dy nnti.-kredit to UMP student yg knl dy.-

Mari sedekahkan Al-fatihah kpda arwah.


Bila dlm claz.ramai yg tnya,knapa dy xdtg?berat rasa nk mnjwb.xsampai hati nk ckp wlupn itu lah hakikat.

Ya Allah,dugaan apekah yg diberi ni?Tabahkanlah hati dy.

Aku mula terbygkan family aku kat Peejay.Mcm mana klu aku kat tmpt dy?Mcm mana klu salah 1 dr diorg xde lg?adkh aku akn mnjadi seorg yg kuat, atau sebaliknya?

U see,mcm anggota badan.klu kaki hilang sebelah, still boleyh move on.Sape kate xboleyh hidup?mybe boley replace dgn kaki palsu or tongkat.but still not de same kan?Still rasa lain.Still rs ur life not complete.



1. "Setiap pertemuan,pasti ade perpisahan" familiar wif this quote?
2. Pertemuan = happiness, perpisahan = pain.

Klu mskn dlm equation 2 dlm 1,Setiap happiness,pasti ade pain.
Ok.Bm n eNglish sy agk psr mlm.Harap maaf.

betul la kan. Kita xakn alwys hapie jew.

SO,lOve them like the wOrld ends tOmorrow.

2 comments:

  1. cintailah dan syangila ia sbagaimana ia menyayangi kita dri kecil lagi..
    selagi mereka ada..di situ kita perlu berada..

    ReplyDelete