Thursday, November 25, 2010

Bibik mereng

Almost 2 weeks I stay at home.
Bila cuti,mulalah aku gedik nak jadi invi.bkn ape,,,sometimes "We need to be silent".Need some space.On9 pon aku invi semua.
Nak stay kt rumah diam-diam,mls reply msg,kol.even nk keluar rumah dpn pagar pon xnak.Weird?.well thats me.

Bila time member2 ajk keluar mewonggeng br aku gagahkan hati untuk turut serta dlm perjuangan berpoya sakan itu.Ouh,,I freakingly need vacations,berpoya and ape yang slalu orang ckp tuh,,Live life to the fullest?tah.lebey kuranglah.



For sem break ni,I have nothing to do.for the 1st tyme sgt mls nk keje even nafsu shopink da membuak-buak mcm kuah maggie kari melimpah dr mangkuk.End year sale is around the corner.Ah,,Great!lantaklah.Sbb tu mls nk hangout.buat sakit hati je.

So,,dgn nekadnya aku pilih untk jadi bibik.profession plg style lah untk aku buat masa ni..Selain dpt menjimatkan lemak dari cair akibat cuaca panas,,mengelakkan diri sinaran ultraviolet yg boleh menyebabkan kanser,,skill rumah tangga pon dpt diasah.HAHA.

Kocek pon dwet yilek.80% mengatakan bahawa elaun TIDAK akn dpt sbb tengah cuti.Arghh..sengkek xhengat.nasib baek ade simpan sikit tok time desperado nk mewonggeng.dwet xde nk berjalan jgk..betapa patheticnyelah Oden ni ha.

Den bkn mls nk kijo.tp mcm waste time je.Dwet blnja lagi,mkn sehari da brapa.transport lgi.Anyway,,gaji jdi bibik ni xmenentu. klu ade job baru I ade gaji.Bkn mcm bibik2 yg lain tu.Rite now,aku ade tender iron baju keje for 1 month dr my brader.yang tu tengah mlm baru aku buat.

Ade 1 hari tu,,tah kenapa aku tiba-tiba full komitmen dlm kerjaya bibik-membibik ni.Dgn baju and seluar besar mak aku punya dulu,,muka peloh2,lap2 tangan kat baju lps basoh pinggan,,aku tanya brader aku
"Pak,,esok mahu pakai baju warna ape?seluarnya?".deym.Apesal aku ni??Weyh,,sedar-sedar.GILA agaknya aku ni bila lama-lama kurung kat rumah.

Conclusionyer,,aku jdi mcm katak bwh tempurung yg mengurung diri mengharap yang I am a Snow White.White wifout using fair n Lovely.

OMG!Ouh my Gitar,,den lupa plak nk iron baju apaknya.
Iya pak Iya pak.sebentar ya.Waduh..baru ja nak mengupdate ini blog.Kerjain byk bgt.xsempat I nk blaja IT.
-_-"""

Mereng


1 comment:

  1. jdi bibik ka ika..haha..bgs2..pasni basuh baju aku lak...pastu sapu samnpah depan umah aku..then..pe ag ek..hehe

    ReplyDelete