Monday, February 14, 2011

Sudah Jatuh Cinta??

"Love is not what U feel in movies,its not that ecstacy"-Jaeson Ma

When we fall in Love.

Ouh,,actly bukan fall in love.tapi suka someone..
Aku perasan reaksi semulajadi aku akibat adrenalin apabila aku suka seseorang.Well,,bkn aku je perasan.tp kawan sekitar aku juga.

Aku ni kekwat sikit dulu2.Pemalu tak bertempat..=_="

Aku tak taw ape org lain rasa.Tapi diz is what happen to me.
Bila aku suka org tue,,




Simptom-Simptom

1.Muka cepat blushing.
Even muka aku berkaler hitam manis,dan probability keblushingan aku kurang disedari,,tp 99.9% org sekitar aku akn perasan jgk.
Bila dia tegur,aku blushing.Bila member ckp psl dia,aku blushing gak.Deym u blood vessels.Suka memalukan aku depan khalayak ramai.


2.Acting stupid.
yeah,,dat time kaw xrealize pon betapa mangkuknya kaw depan dia.

It happen dengan tiba-tibanya.even mcm it is sgtlah normal bagi kiter2 ni dgn kawan lain,,tapi bila dgn dia kaw bertindak luar kawalan.(ayt sedikit gebang)

Masihku ingat,,
1st person yg aku admire adelah after my SPM.dulu aku ade tulis bout him in Secret Admire entry.(Tapi cerita tak habis sbnrnya..Aku tak taw pon life dia skrg cmna.)


Situation 1,,
Aku lalu nk g lunch mcm biasa.Aku lunch sensorg ja.So dia tanya aku nk pegi lunch ka?So,Masa dia nk mintak lunch awal kt partner dia,,aku lari.Yes.Aku lari.Im hidin in toilet for a few minutes.Then aku lunch dkt tmpt yg dia xslalu mkn..Shame on U Zalikha.Ouh how I wish I could turn back time.T_T
Dude,,he is just one of ur friends.Kenapa?Kenapa kaw buat mcm tuh??

Situation 2,,
Dia mintak tolong topupkan no dia kat akak topup..So,He gives me money and his number.Aku dgn naifnya pergilah.(Walhal dia taw dah akak tu out of topup and that time masa break dia)-_-.So,aku pulangkan duit ngn no dia.but he refuse.Dia suruh jgk.Last2 mmg xdelah..Aku tak taw nape aku sgt naif dan lurus dan amanah jujurnya xamek no dia.Yeah,,niat dia actly nk bagi no dia.Kenapa aku xboleh berfikir masa tu?kenapa??

Ok,,sudah2 lah dgn sesi mengingati kejadian yg budus lagi memalukan itu ya.

3.Tak boleh nak pandang muka dia face to face.I mean,,mata ke mata.atau ayt manja,,dari mata turun ke hati.

Seriusly,,aku prefer pndg lantai.bangga kaw kan lantai.Klu aku pndg,,aku akn blur or mcm dupp dapp dupp dapp.HAHA..

Situation 1:
berborak mcm biasa.cuba bygkan bila kaw berckp dgn member2 kaw.Mesti pndg mata kan..So that we know yg dia tengah dengar.And eyes contact is very important..
Tapi bila ckp dgn dia,,aku tak pndg mata dia sgt.buat2 pndg tmpt lain.Lol.
I only look at him bila dia pndg tmpt lain.Masa tu baru curi2 tgk.

Situation 2:
Lalu berdekatan/lalu depan dia..kalu lalu depan dia,,aku suka pretend xnmpk dia..Aku jln pandang lantai(lagi skali kaw mendapat perhatian lantai),,or buat2 mcm dah lmbt ke.
After da lepas,,baru aku toleh nk tgk dia.Tp trick aku slalu tak jadi.Kantoi.Maybe dia taw dah trick aku..

4.Think about him.
kalau boring2 lah slalunya..kaw termenung,,nmpk dia.
tgk Love muvie,,kaw terbayang kat dia.Ah,,menjambu tak hengat.
Dengar lagu pon kaw ingat kat dia.

5.Everything yg dia buat nampak sweet elok ja.org ckp buruk psl dia,,kaw backup xhengat.
Bila member2 kaw ckp "ee,,xdelah hensem pon.biasa je.kurus lak tu.."
slumber ja kaw ckp "yeke?mane ade..hensem ja bgi aku.kaw jeles ngn dia kan"
Habis semua kata-kata nista terhadap dia kaw tapis.Guwd job.

Cukup sudah..
Well,,itu dulu.sekarang aku try to avoid acting stupid,blushing2, and yg plg penting aku tak lari. HAHA .
Atleast i try to be better person.Rasanya aktiviti mcm tu dah kurang.Tah lah,,sbb belum masanya lagi aku suka kat org.Harap2 aku try tahan diri aku dri buat benda2 bodoh tu.kan.

Maafkan diri aku yg agk kalut dan kekwat ni.Hadoiyai..

"Love is thinking about others before U think about yourself.Love is Selfless,not selfish"

4 comments:

  1. blog awak sgt menarik.. boleh sy tau ending cite nie :)

    ReplyDelete
  2. ending??Ouh.susah nie.haha..tgklah cmne yer.=))
    anyway,,trima kaseh yer muhamad.

    ReplyDelete
  3. hahahaha.. aku gelak guling2 ni.. kih2.. nice2.. suke2..

    ReplyDelete
  4. kuajaq kaw norlis.
    ini cerita cinta aku taw..muka kena serius biler baca.hahahah

    ReplyDelete