Friday, January 7, 2011

Mimpi kering

I had a dream..how bout u bro??

Mlm2 mmg lah slalu mimpi.mimpi xnk kalah plak tu.
Pergi ke zaman semua robot, then bajed begaya cam Angelina Jolie mempertahankan makhluk manusia dr dibuli!
Tung tang tung tang lawan,,*sambil berlari-lari bdn penuh darah sbb bunuh org*(pergh,,bergaya siot.),,
skali ending dia,,,,
"ku semangat....*bdn tibe2 vibrate,,tekuzat sbb alarm bunyi*'

err,,robot berdarah panas mcm manusia ke?siap ade darah2 lah bagai.

CUKUP!!cukup!!

Angan-angan untuk hidup anda..
Saper je yg xde dream kan. I wanna be a billionaire,,so fu*kin bad. tu kate Bruno Mars lah.
Nk jdi tukang karut,nk jdi duta power roots,nk jdi a guwd person, nk jdi penebar roti canai yg profesional, nk jdi pemandu bas yg berhemah..etc..

Aku? I wanna be a rockstar.
My dream,,nk maen gitar dgn jayanya.
ok,,aku mengaku yg still xreti main lgi.tekedek-kedek mcm labi-labi.
well,, maybe still shock lgi sbb aku dpt gitar merah for my birthday present.
The one and only my boyfie,,I called him si tweety bird.
Nilah si The Tweety Bird.tak gah mana pun.tp aku syg sbb akak aku yg bg taw.
Genap umor aku 20 br dpt.aku nk rasa gak bufday present kan.

dri kecik,,aku nk ade gitar sendri even xreti nk main.
Yg jdi mangsa,, si penyapu cik bedah kat umah tu.
Gejenggg,,,gejennnggg,,,gejennngggg
sambil nyanyi2 dgn gaya main gitar ala pro konon.
Lompat sana lompat sini.

Gaya mcm ni kira wajib buat yer.
penyapu lah tmpt aku melepaskan kerinduan hati.
Satu-satunya penyapu yg plg layak jdi gitar
miskin bro, ni je yg mampu aku buat..hidup segan mati tak mau.

Kalau g mall plak,,everytime lalu dkt depan music store,,
mate aku start naek juling tgk.
Kepala aku teleng2 pndg belakang nk tgk jgk gitar2 yg ade kat situ.
Can't take my eyes of you doe.
Nak msk tak brani.duit xde bro..
Aku nk msk dgn bergayanya.keluarkan cash money ribu riban hasil titik peluh menoreh getah ke ape yg patot,smbil memegang gitar bau kedai.

tp aku suke usha drum set jgk.kalau boys maen drum,,pergh..sumpah cair tgk br0.
muka stock seret kt highway federal pon,,aku akn tetap kate
 'ko lah makhluk tuhan plg sheksi buat masa ni!!!'.

time b4 SPM, org sebok2 neves nk SPM,,aku sebok2 nk cr keje.
'Gaji nie,,aku nk beli gitar.'..nekad habis nie..ko jgn main-main..
Bila time gaji.....
Sorry seems to be the hardest word...gaji habis g keluar ngn shoping.
Its ok..next gaji eyh..eyh..
2nd gaji,,
Oppss,,I did it again.. Gaji habis beli fon..kecing,,kecing..*bunyi cash money.bkn kencing*
Sampai 6 or 7 month keje,,duit aku habis laju mcm air.
sbb tu aku hangen giler bile air kat Selangor naik.
Member aku ade yg bru beli gitar..rm4++ and above.
Aduh,,mau ceking tulang kempis nie.
*Batalkan niat* 'xpe-xpe..tunggu bila da keje tetap nanti,,i beli ok.'

Jadi,,moral of the story,, sape2 yg reti main gitar tu..rajin-rajinkanlah diri ngajo teman nie.
yg left handed lah.sbb akak aku dgn Oppss tak sengajanya dia pergi tukar tali untuk left handed..
teman da ckp awal-awal da sama dy,,
'klu nk bg hadiah gitar,,tali xyah tuka lah.cuti ni aku blaja chord terbalikkan sendiri.'
Yer,,aku mcm taw2 je dy nk bgi aku hadiah tu.,Ok,,mmg taw pon.
komon,,Im ur sis bro everytg is in my hands.
tp aku buat2 jerit bile dy pggl tgk hadiah tu.Kasi dia eksited ngn reaction aku yg poyo2 nie.Wahahaha.

Ouh yeah,,actualy dpt si tweety bird tu bkn sbb FULLY for my bifday present.
sbbnyeeerrr..........................................
supaya aku rajin belajar dan semangat aku kembali pulang untuk ke PEKAN terchenta.
fyi,,bdn aku gemah gemalai tahap gaban bila dpt result mcm taik kambing yg xsudi nk keluar tu.
memikirkan keadaan PEKAN yg mcm Afrika lgi..Ouh,,seronok taw!

nape aku suke type bro-bro nie?

Lagi 1 dream aku ialah...bkn nk adek..yer..bkn nk adek.Aku sekeh pale dia je nnti kang.tp..
aku teringin nk ckp 'Bro' slalu tak lepas kowt.sumpah sedih..sbb mak aku xbagi ckp bro.dia kate tak sopan.
so,,kat sini jelah aku boleh type bro.
Sekian.


No comments:

Post a Comment