Sunday, March 6, 2011

Kite Suka Awak!

Dia likes me.Dia likes me not.Dia likes me.Dia likes me not.(sambil kupas2 bunga sampai botak)
*dia for he/she.universal ok.not including pondan,gay,nyah,lesbo atau seangkatan.


Saya nk bagitau dia,,Saya suka awak!
But then,,datz the hardest word come out from the mouth.
Same goes to I miss U, I love U, Im sorry.(maybe for some people.including me)


Have u ever felt diz?Argh,,liar.if u said never.


''Kita suka dia,,tak semestinya dia suka kita balik'' or
''Bila orang suka kita,kita tak suka dia.Bila kita suka orang lain,dia tak suka kita''.
mcm tulah ayat hancur tatabahasanya.Hanya dgn kata2 nilah yg dpt describe ape yg aku nk bagitau.payah  nk buat ayt essay SPM.



It suddenly bothers me.A lot...
Bila kena lecture dgn akak aku,,makes me keep thinking bout this back.
'ko ni apesal menyingle memanjang?masa nilah kaw kena cari.Ko xde org yg ko suka ke?kalau ade bagitau lah kat dia.Jgn memilih sgt'
Arghhhhhhh,,,why u always bother me?mengacau betol.Aku dah happy2 dgn life bisnes cityville, korean drama yg syok sendiri, muvie yg plawok.Im happy the way I live now.



Cakap psl suka,,
         Aku igt lagi,,dulu2 aku ade minat sorg mamat ni,,nama dia bukan mamat lah pastinya.hari2 aku jumpa dia secara tak sengaja sbb kami lalu jln yg sama.


         Beberapa bulan berlalu,,nama dia pon aku tak taw..Curious giler ouh nak taw..Skali member aku rupanya kenal dia.Tp xdelah rapat sgt..For the first time aku bagitau member aku yg aku suka tgk mamat tu.1st time.tu pon sbb kantoi aku nk taw nama dia.Member aku punyalah eksited.sbb ape eksited sgt?sbb aku tak pernah bgitau dia yg aku suka sapa2.Laki2 terutamanya.Kawan dr darjah 6 tp masa umor 17 baru mulut aku celupar nk share yg aku ade suka seorg mamat.


         Dia punya eksited,,dia pergi bagitau mamat tu yg aku suka dia.Bangang giler perangai.Aku dari jauh mcm dpt hidu je perbuatan terkutuk dia tu.Mana taknya,,mata mamat tu meliar cari siapakah gerangan bdk bernama ika ni.


Deym.U betray me.Oleh sbb shock sgt,,aku nyorok blakang meja.dah,,tak yah nk menghanjing aku.mmg dulu aku sgt clumsy,messy.Dulu..
Nyorok2 pon,,aku intai dari tepi.nak jgk tgk reaksi dia.Muka cool ja.Woo,,patotlah aku tersuka kat dia.haha
Pastu nyorok balik.Intai balik,,eyh..dah takde.Cis.cpt betul dia pergi.
Aku bangun dgn hampa..Jatuh berguguran jantung bila dia kat depan tu je.Tezezut I nyah.
Aku pon pura-pura konon brg jatuh.



Dia senyum ja.masa tu kat shoping mall.dia nk balik dah.
Thats the last time aku nmpk dia.Dia masuk kolej awal.Sebab aku tak hebat,,tggu lah smpai lebam matrik panggil.Tapi aku rasa puas hati je even jantung aku dah nk tercabut..tak tahu kenapa.Kawan aku??mmg kena  dgn aku.


Sumpah taknak bagitau depa kalau aku suka org.


Well,aku salute sape yg berani mengaku yg dia suka kat org tu.Seriously.ini bukan menghanjing.
That kind of people have the courages that others not.Brave enouf to face high probability of the dissapointment,rejected and hatred.
But lucky them when they receive +ve feedback.The best thing ever.
If I have that courage,,I will not carry this burden for the rest of my life.Hiding the true feeling.
(sound so serious pulak biler kata burden)

Lagu Taylor Swift yg cam besh.



Kalau asyek2 nk bagitau kat org yg 'saya suka awak',,memang gedik nak kena penyepak free lah tu.
Maksudd disini adalah org yg betul2 anda suka.Anda tak senang duduk bila asyik terfikirkan dia.Suka bangatlah kiranya.
Naif sgt apesal??

Ouh,,what should I do??
Dari jauh bkn main kata 'I love u bebeh'
Bila dekat takut sampai tak berkata.

Nasihat aku untuk hang-hang kat luar tu,,
Bila hang suka kat org tu,betul2 suka,just tell them.Lantaklah kena reject ke ape.Asalkan uneasy feeling,jiwa bergelora tu hilang.

Tapi,,nasihat untuk diri aku sendiri,,
''Kaw giler ape nk bagitau.Mau kena gelak.Jatuh terguling-guling ego kaw doe''
HAHA..tak membantu langsung.

Nasihat mak aku,,ex-player.(Woi!woi!mak aku tuh..plawok,plawok.)
''Kalau suka kat org tu,,bagitau lah.baru lah org tu tahu.Kita suka bukan mksd nk dia pon.Nak berkawan,atau berkawan rapat..''
err..err......

kalau cuak sgt,,kasi notes kecik kat dia.
Dan jangan lupa kasi notes ni skali.soh dia reply mcm questionaire tu
Senang kata tepuk kepala,tanya akal.
dari segi peribahasanya,,Tepuk dada,tanya selera..

Lepas tu,,mulalah tersebar link notes 




JANGAN BUAT ORANG YANG MENCINTAI KAMU KECEWA..

bersepah-sepah kat fb depa share..ade baca tak?antara isi kandunganya ialah seperti berikut:

4] Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.

7] Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu
sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya.Dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat
bersamamu itu tidak bisa berulang selalu.


(Gelak menyetan dulu)
Ouh,,ayt takde skema lagi ker??Ini menunjukkan notes ini SEARIOUS yer.bukan main2.
aku cilok sikit je ayt notes tu.bukan plagiarism kan..source dari mana pon aku tak sure.sbb depa men copy and paste.

Actually sbb link notes ni je pon.Terimalah org yg mencintai kamo,bukan org yg anda cintai.betul ke??Ah,,aku bukan terer bab menjambu ni.



Bagi aku senang ja.
Suka kata suka,,tak suka kata lantak pi hanglah tak berapa berminat.
Paham??Jangan dok main2 kan perasaan orang.
Ehem ehem.Hebat menaip.Koya tu mmg perlu kan.

3 comments:

  1. ce ko try sket..
    klu ko da wat, nnty ko aja ak..
    pki cre persuasive speech..nnty agak2 bekesan,
    ak follow r ko ;p
    ahakz~!

    ReplyDelete
  2. ptot ko aja aku lu..
    persuasive speech aku blur lgi ni.
    kena ikut ko lah cmtu.ngahaha..

    ReplyDelete
  3. hahaha..byk r ko..nie ko da leyh wat entry nie,
    mesty ko da menguasaai care2 memujuk owg2 len sekalian utk express dowg nye feeling..hahahaha..

    ReplyDelete