Monday, March 14, 2011

Wonggeng Scooter

Hari ni cuti bersalin class cancel.Giler heaven.
Ingat senang ke lecture aku yg masing2 kental tahap maximum tu nak cancel class?Electik taw.Payah giler.
Jadi hari ni aku bersenang lenang buat hari ke-3.wahaha..i loike~

Jadi,,apo lai..pegi merempit pusing pekan makan cendol Hameed.Tanx to si kecik sbb bawak aku.
Lain kali bwk merempit lagi ea^^
Kaw ingat Pekan takda cendol sedap ke?ada taw..

Tapi still tak dapat kalahkan cendol scandal aku,,pokcik cendol mantop.HAHA
tercekik cendol pokcik tu aku sebot nama glamour dia.

Mata aku sakit sikit pasal si rambut pendengki nie dia pi pukul mata aku yg comel tu.Kasihan.
Penat dah aku leraikan.Tapi si rambut degil dan terus memukul si mata.membuatkan rambutku beralun-alun terbang hinggap ke mata.Paham tak apa yg aku cuba sampaikan?Ah,,apsal susah sgt ni.

Cakap pasal motor,,aku dilarang sama sekali bawak motor.

First time aku mula2 curi-curi bwk motor, masa tu akak aku yg nak tolong ajar.*muka bersinar-sinar*
motor 125.ada gear kan..So,,

1st step>> learn how to tukar gear.
2nd step>> tukar tempat.budak baru belajar kena duduk depan untuk bwk.
3rd step >> tolak motor jauh sikit supaya engine motor tak menggangu ketenteraman org rumah.
4th step >> 'Ika!!kaw buat ape tuh?turun sekarang!jangan berangan nak bawak motor!Pergi masuk rumah   sekarang!'..kata abg aku yg baru balik.(shitz.kantoi suda..)
5th step >> buat muka kesian *pujuk*  'kenapa?ika nak bwk motor ja'
6th step >> 'Jangan nak gedik.Nak pergi mengatal lah tu.Aku nampak ko nak bwk motor lagi,,aku belasah ko!' kata abg lagi..
7th step>> turun motor cepat2 lari masuk rumah.(gaya ala-ala hindustan)

Apekah?!#$*
Bawak motor pon salah ka?Akak aku semua elok ja dpt bwk.Aku sorang ja tak lepas.
Yes,,abg aku sgt protective.kat aku sorang ja pon.Pasal aku ank kelima dari yg kelima(xnak mengaku last)
Haa,,pasal tu aku takut nak kapel dulu.Sebab 2 abg aku dah warning awal2 nak belasah smpai mati kalau taw aku berkapel.Dan aku sgt percaya kata-kata tu.haha.budus.
Nasib baik umor dah 16 aku sedar yg abg aku tak bermaksud nk blasah smpai mati pon..
yet,,still memilih menjadi single.see,,adek yg baek kan.

Sekarang,,aku takda lesen motor.pasal mak aku tak kasi amek.
Dah abg aku tak kasi bwk,,mak aku tak kasi amek lesen.bagus2.pakat kenakan aku.Sob sob.
Macam nilah..

Tengoklah,,balik nanti aku keja aku nak amek jgk lesen motor.haaa...ketegaq tak ketegaq.
Aku nak ada scooty waner merah,helmet merah putih.Pergh,,semart.
Pastu aku ajk si kecik ronggeng sama2.berangan...~
Macam lepas ja.='(


Scooter macam nie,,makin oldskuwl lagi best.

Woi Woi!kaw nampak tak?semart kan...


Helmet pulak,,

Yang ni??

 
Atau yang ni??
atau atau yang ni?

Ok,,serius lah sikit! 

Yang ni!yang ni!kali ni serius punya..
Tapi mcm tak masuk..Macam bwk motor besar pulak.
Ok.muktamad.yang macam ni.Matching kan..
=_=


2 comments:

  1. sengal kaw ika..pnggl ak kecik yer..oppss zelly..slap2..sriez syok..nnt kte wonggeng lg yer..:)

    ReplyDelete
  2. HAHA..kecik comel ape.^_^
    Sape zelly?hehe..wokeh.takda hal

    ReplyDelete