Wednesday, March 16, 2011

Tidur punya pasal

Hari ni petang2 balun tiduq. Qada tidur semalam selepas berjaga menyiapkan proposal.
Tapi every time nak tidur ja,,mesti ada org makhluk yg menggangu ketenteraman aku.
Masalahnya time2 baru melayang lak tuh.Kaw pernah rasa tak??

Bila aku mamai ni,,aku main bedal ja apa nak jadi.Pastu muka giler blur..aku buat keja tanpa haluan.
Kalau hang tanya soklan bodoh,,memang kena dgn aku.

The truth is,,I still dont believe dat I can possibly stay up for the whole day.Ofcoz,,to complete the assignment.Who said life in U is awesome?Liar.*slap slap*

Aku Gila tidur.Tidur gila aku.Haa,,bagus sgt.
Masa sekolah,,ponteng skolah pon semata-mata demi tidur ku syg.
I'll do anything for u bebeh.


Aku ingat lagi,,ada satu hari tu aku ponteng sekolah.Tiba-tiba ayah balik rehat.(takut ayah sikit).Dengan mamai-mamainya, akak aku suruh nyorok dlm almari. Takut ayah marah sbb slalu sgt ponteng. Haritu tah kenapa ayah rehat kat rumah lama.Sampai petang kowt.slalunya sejam ja..
Akak aku siap kasi kipas buatan ank cik jaafar kat aku.Takut tak bernafas.

Kipas kertas buatan sendiri.

After a few-few hours,,ayah aku baru pergi keja balik.(maybe 5hours)..
Akak aku punya cuak,,dia terus cek aku kat almari tu.
Dia kejut2 aku tak bangun..sampai dia nangis..(cuba bayangkan scene seseorang memangku menangisi seorang yg disayangi sambil meminta-minta dia tidak meninggalkanya keseorangan)
'Ika,,jangan mati..Habislah aku..Ika....bangunlah....'
Aku?Lambat respons sikit pasal tengah tidur kan.
Dahlah lambat respon,,pastu selumber ja kata 
'ko ni kenapa?bila masa plak aku mati?ayah dah balik ea?' 
lalu bergegas turun ke ruang tamu untuk sambung tidur semula.

Scene yg aku ingat sampai bila2 even masa tuh aku darjah 1..HAHA
Darjah 1..masa budak2 semua buat mcm tu kan?
Ok,,akak aku dah xboleh ugut aku nak sebarkan cerita nie dah.

Sis aka pelakon scene bajed nak tacing.

Dulu, aku tak suka tidur dlm kelas.Paling benci bila dlm class ada org tidur.
Tapi bila msk asrama masa form 4,,habitat tu melekat kat aku.
Depa kasi Nasi kawah la katakan.tu yg mata cam kena lekat ngn gam ja.

Budak kelas boleh lak ckp camni.
'Senang ja ika ni..Kalau dia senyap,maknanya dia tidur.'
harem betol perangai=_=

Kawan aku cukup bengang bila dia kena buat esei sorang2 time english dulu sbb aku tidur.
Bila teacher dtg kejutkan aku,,aku kata 'Teacher,Im not feeling very well.Fever and headache'
Teacher 'Ouh,,its ok.pity u.just rest ok..'
Muahaha..
Tidur2 pon,sempat tolong reka cerita Cinta Batman.
Dialah mangsa buat esei ngn aku.Malang lah.

Makin menjadi-jadi habitat tidur aku bila masuk matrik. Pasal aku paling benci masa stadi kat matriks.
Suka memaksa org belajar.Tak nak belajar kena pergi kelas pemulihan.Haish..

Ha,,tidur dlm class!*tak tak..belakon ja.takda keja*

Now in U,,dah pulih sikit ketagihan tidur aku.Pasai tu ceq tak brapa nak percaya.
Susah sgt nak tidur dlm class.
Petang2 aku sanggup bersengkang mata main game dari tido.Punya nak elak tidur petang.
Malam bajed nak tidur awal,,skali layan muvie habis melantak smpai pagi jgk baru tidur.

Ehem ehem..
Ouh,,hujan lebat melambai-lambai..Sejuk dan dinginnya woi~
Amat sesuai untuk tidur lagi..Mata,,awak bengkak sikit je kan kalau overdose tidur.-_-''

No comments:

Post a Comment